T.C.
DÜZCE İLİ
GÜMÜŞOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Yazı İşleri Müdürlüğü ile müdürlük teşkilatının görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esaslarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 - (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Alt birim: Müdürlüğün altında kurulan birimlerini,
Alt birim sorumlusu: Müdürlüğe bağlı bir birimin yöneticisini,
Başkan: Gümüşova Belediye Başkanını,
Başkanlık: Gümüşova Belediye Başkanlığını,
Belediye: Gümüşova Belediyesini,
Encümen: Gümüşova Belediye Encümenini,
Komisyon: Gümüşova Belediyesi İhtisas Komisyonlarını ve Denetim Komisyonunu,
Meclis: Gümüşova Belediye Meclisini,
Müdür: Yazı İşleri Müdürünü,
Müdürlük: Yazı İşleri Müdürlüğünü,
Personel: Yazı İşleri Müdürlüğünde görevli personeli,
Yönetmelik: Bu Yönetmeliği,
İfade eder.
İlkeler
MADDE 4 - (1) Müdürlüğün çalışmalarında;
ç) Kurum içi yönetimde ve kenti ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
İKİNCİ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün yapısı
MADDE 5- (1) Müdürlük görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konulara göre ayrılmış alt birimlerden oluşur. Birimler, Müdürlüğün görev alanına giren meclis- encümen işleri ve kararlar birimi, idari işler birimi, özlük işleri, ile ihtiyaç duyulan diğer alt birimlerini içerecek şekilde yapılandırılır. Bu görevler ayrı ayrı veya birleştirilerek yürütülebilir.
(2) Müdürlükte kurulacak alt birimler arasındaki dağılımı müdür tarafından belirlenerek yazılı olarak görevlilerine bildirilir.
Yazı İşleri Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 6- (1) Müdürlük;
ç) Meclis ihtisas komisyonlarının çalışmalarında görev yapmak üzere yeterince raportör görevlendirilmesi,
ğ) Belediye bünyesinde, memur ve sözleşmeli olarak istihdam edilecek personelin işe giriş ve ayrılış işlemlerinin yapılması,
h) Memurların adaylık sürecinde yetiştirilmesi ve asalet tasdiklerinin yapılması,
ı) Memur ve işçi disiplin kurullarının oluşturulması ve disiplin işlemlerini yürütülmesi, yasa ve yönetmeliklerce verilmiş görevler doğrultusunda diğer gerekli kurulların oluşturulması,
i) Memur, sözleşmeli ve personelin emeklilik işlemine kadar değişen bütün özlük sürecinin yürütülmesi ve özlük dosyalarının düzenli bir şekilde muhafaza edilmesi,
j) Çalışanların izin, rapor veya ücretsiz izin taleplerinin değerlendirilmesi, takibi, gerekli yazışmaların yapılarak sonuçlandırılması,
k) Hizmet içi eğitim programlarının planlanması ve eğitim planının hazırlanması; bu doğrultuda personelin eğitim ihtiyacının belirlenerek gerekli eğitimlerin alınmasının sağlanması,
l) Mesai saatlerinin takibi ve raporlanması,
n) Gizlilik ve belgelerin yasayla saklanması gereken süreler göz önüne alınarak ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak arşivlenmesi,
o) Toplu sözleşme ile işçilere verilmiş hakların kullanımında çıkan problemlerin çözümlenmesinin sağlanması,
ö) Kurum faaliyet raporunun hazırlanması,
p) Evlendirme ve nikah işlerini ilgili mevzuat çerçevesi içinde yapılması,
r) Yapılan evlilik akitlerinin ilgili Nüfus Müdürlüğüne bildirilmesi,
s) Evlendirme servisinde yapılan nikah akitlerinin kayıt ve belgelerinin mevzuata uygun olarak tutulması, arşivlenmesi ve muhafaza edilmesi,
ş) Günlük olarak Belediyeye posta yoluyla veya resmi kurumlardan, elden gelen ve vatandaşların belediyeye sunmak üzere getirdikleri dilekçe ve evrakların ilgili makam ve müdürlüklere dağıtımının sağlanması,
t) Belediyeye gelen posta çekleri, iade edilen iadeli taahhütlü zarfların ilgili makam ve müdürlüklere akışının sağlanması,
u) Belediyenin birimlerinden resmi kurum ve kuruluşlara gönderilecek olan yazı ve evrakların posta yoluyla gönderilmesinin sağlanması,
ü) Devlet veri tabanı için birimlerin kurumsal kodlarının hazırlanması ve sisteme girişinin yapılması,
v) Yetki, görev ve sorumluluk alanına giren diğer işler ile Başkan tarafından verilecek diğer görevlerin yapılmasına,
İlişkin görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili mevzuat ve Belediyenin amaç ve hedefleri doğrultusunda verilen diğer görevlerin yürütülmesinden sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7- (1) Müdür; görev ve hizmetlerinden ötürü bağlı olduğu amire karşı sorumlu olup, bu Yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin Belediyenin vizyon, misyon ve ilgili mevzuata uygun olarak etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktan sorumludur. Bu kapsamda;
ç) Müdürlüğün çalışma ve stratejik planları, faaliyet raporları, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçların hazırlanarak uygulanmasının sağlanması,
Alt birim görevlilerinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8- (1) Birimdeki işleri yürütmek üzere Müdür tarafından yeter sayıda alt birim görevlileri görevlendirilir. Alt birim görevlileri görev ve yetkilerini sürdürürken alt birim sorumlusuna karşı sorumludurlar.
Meclis İşleri ve Kararlar Birimi
MADDE 9- (1) Meclis İşleri Birimi; aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılmasında görevli, yetkili ve sorumludur:
ç) Meclis gündem akışı ile ilgili hazırlıkların yapılması,
ğ) Kararların bir suretinin kendi bünyesinde arşivlenmesi ve ilgili müdürlüklere zimmetle gönderilmesi,
ı) Belediye meclis üyelerine, meclis toplantısı ve İhtisas Komisyonu toplantılarına katıldıkları her gün için ödenecek olan huzur hakkı puantajının tutulması ve gereği için ilgili Müdürlüklere gönderilmesi,
j) Meclis gündemlerinin saklanması,
k) Meclise ait dosya, karar, tutanak ve defter gibi evrakların mahkemeler ile bilirkişilere müdürün yazılı emri ile verilmesi; evrakın uzun süre kullanılması gerektiğinde örnek çıkartılarak aslına uygun onayı ile dosyasında saklanması, talep halinde aslı gibidir onayı yapılarak ilgili kişi ve kurumlara verilmesi,
l) Görev alanına giren diğer işler ile Müdür tarafından verilecek benzer görevlerin yapılmasından,
Sorumludur.
Encümen İşleri ve Kararlar Birimi
MADDE 10- (1) Encümen İşleri Birimi; aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılmasında görevli, yetkili ve sorumludur:
ç) Belediye encümeninin almış olduğu kararların yazılması, encümen üyeleri tarafından imzalanmasının sağlanması,
ğ) Encümen toplantısına katılan encümen başkanı ve üyelerine ödenecek olan huzur hakkı için puantaj düzenleyerek, gereği için ilgili müdürlüğe gönderilmesi,
İdari İşler Birimi
MADDE 11- (1) İdari ve Mali İşler Birimi; aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılmasında görevli yetkili ve sorumludur:
ç) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasının sağlanması,
(2) Genel Evrak ve Dağıtım Birimi; aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılmasında görevli yetkili ve sorumludur;
a) Her gün belediyeye vatandaşlardan veya normal posta, APS, adli tebligat, özel kargo şirketleri yolu vb. yollarla gelen veya resmi kurumlardan zimmet karşılığı elden teslim alınan dilekçe ve evrakların tasnifinin yapılması, ilgili dosyalarına düzenli olarak konulması ve EBYS Sistemine, kayıt numarası verilmek suretiyle kayıtlarının yapılarak, evrak içeriğine göre ilgili makam ve müdürlüklere imza karşılığı teslim edilmesi,
ç) Üzerinde belediyeye hitaplı ancak evrak niteliği taşımayan posta çekleri, iade edilen iadeli taahhütlü zarflar vb. ilgili birimlere verilmesi,
Sorumludur.
(3) İlan Birimi; aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılmasında görevli yetkili ve sorumludur:
ç) Duyuru ve her türlü ilanla ilgili arşiv tutulması, bunlarla ilgili evrakın muhafazasının sağlanması,
(4) Evlendirme Birimi; aşağıda yazılı iş ve işlemlerin yapılmasında görevli yetkili ve sorumludur:
ç) Yapılan akitleri Nüfus Müdürlüğüne bildirilmesi,
Raportörlerin görev yetki ve sorumlulukları
MADDE 12- (1) Belediye meclisinin sekretarya hizmetlerinin yürütülmesi ve Meclisin Kararlarının yazılması ve raporlanabilmesi amacıyla yeterli sayıda raportör görevlendirilir. Raportörler; aşağıda yazılı iş ve işlemlerden sorumludurlar;
ç) Kararların açık, aslına uygun ve yoruma yer bırakmayacak şekilde yazılmasından,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Evrak kayıt sistemi ve yazışmalar
MADDE 13- (1) Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin, tarih ve sayılarına göre kayda alınan ve kaydı yapılan evrak yetkili tarafından ilgilisine havale edilir. Müdürlük personeli yapılması gerekli işlerin zamanında ve noksansız yapılmasından sorumludur.
Tereddütlerin giderilmesi
MADDE 14- (1) Bu Yönetmelikteki hükümlerin uygulanmasında ortaya çıkacak tereddütlerin giderilmesinden Müdür yetkilidir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 15- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler ve
üst yöneticinin talimatları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisinde kabul edilip kararın resmileşmesinden sonra Belediyenin internet sayfasında yayımlanmasıyla yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.