Mevzuatlar

25-11-2025

SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİ

 

T.C.   
GÜMÜŞOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI

SU VE KANALİZASYON İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

KURULUŞ GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, KAPSAM, DAYANAK VE TANIMLAR

AMAÇ
MADDE  1-  Bu yönetmeliğin amacı; Gümüşova Belediyesi Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

KAPSAM
MADDE  2-  Bu yönetmelik; Gümüşova Belediyesi Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

DAYANAK
MADDE  3-  Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

TANIMLAR
 MADDE  4-  Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
Belediye :        Gümüşova   Belediye Başkanlığı,
Başkan :          Gümüşova  Belediye Başkanını,
Müdürlük :      Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğünü,
Müdür :           Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürünü,
Personel :        Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğünde görevli tüm personeli,
Yönetmelik :   Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları
Yönetmeliğini ifade eder.


  İKİNCİ BÖLÜM

TEŞKİLAT

 MADDE  5-
 1)  Müdürlüğün personel yapısı aşağıdaki gibidir.
      a)  Müdür
      b)  Şefler ve Memurlar
      c)  İşçiler
      ç)  Diğer Personel

 2)  Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
      a)  Su- Arıza ve Bakım Birimi
      b)  Kanalizasyon- Arıza ve Bakım Birimi
      c)  Büro Hizmetleri Birimi

      ç) Vidanjör Hizmetleri Birimi
      d) Su Endeks ve Teknik Hizmetler Birimi
      d) Arıtma Tesisi Birimi                                                                                                                                                                    

     3)  Belediye ve Bağlı Kuruluşlar ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro  İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde birimlerin hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için Müdürün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile hizmet gereği görevlendirilme yapılabilir.

4)  Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan şef ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.

MADDE 6- Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına bağlı olarak işlerini yürütür.


  ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

GÖREV YETKİ VE SORUMLULUK

MÜDÜRLÜĞÜN GÖREVLERİ
MADDE 7-
a)  Şehrin su ihtiyacını karşılanması için her türlü önlemin alınması,
b)  Şehrin su ve kanalizasyon hatlarının tamamına hakim olarak ihtiyaç duyulan yerlerin planlamalarının yapılması,
c)  Şehirde yağmurlama hattı olarak ihtiyaç duyulan yerlerin planlamasının Fen işleri Müdürlüğü ile birlikte yapılması,
ç)  Şehirdeki içme suyu hatlarının kontrolünün yapılması,
d)  Şehre gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesinin sürekli kontrol altında tutulması,
e)  Şehirde oluşan su arızalarına zamanında müdahale edilmesi ve su israfının önlenmesi,
f)  Şehirdeki ana isale hatlarının bakımının yapılması,
g)  Su kuyularının, su depolarının ve terfi merkezlerinin bakımlarının yapılması,
ğ)  Yeni su hatlarının döşenmesi, kaçak su bağlantılarının engellenmesi ve yer altı kaçak suları ile ilgili mücadele edilmesi,
h)  Şehirdeki kanalizasyon arızalarına müdahale edilmesi,
ı)  Kanalizasyon bacalarının sürekli temizlenmesi ve kontrol edilmesi,
i)  Belirlenen güzergahlara yeni kanalizasyon hatlarının döşenmesi,
j)  Yağmursuyu ızgaralarının rutin aralıklarda temizlenmesi ile yağmur suyu hatlarının bakımının ve temizliğinin yapılması,
k)  Kaçak kanalizasyon bağlantılarının takip edilmesi ve engellenmesi,
l)  Suyun içme suyu arıtma tesisinde arıtılması ve gerekli kimyasallar ile dezenfekte edilmesi, yıl boyunca gerekli analizlerin ve testlerin yapılması, ilçe Sağlık Grup Başkanlığı ekipleri ile şehrin en uç noktalarındaki klor seviyesinin kontrol altında tutulması,
m)  Abonelerin kullandığı suyun tahakkukunun yapılması, Mali Hizmetler Müdürlüğü ve Zabıta amirliği ile işbirliği yapılarak borçlu abonelerin sularının kesme ve açma işlerinin yapılması, su ve atık su ile ilgili tarifelerin hazırlanması,
n)  Şehrimizin üst kotlarına su veren tüm depo, kuyu, terfi merkezlerindeki motopomplar ve enerji nakil hatlarının her türlü bakım onarım ve muhafazasının yapılması veya yaptırılması,
o)  Şebeke, hatlar ve depolarla ilgili projelerine ait uygulama projelerin hazırlanması veya hazırlatılması çalışmalarının sağlanması,
ö)  Konut ve işyerlerinin kanalizasyon şebekesine dahil edilmesinin sağlanması.

 

p)  Derin kuyu deşarj sisteminin bakım ve onarımının yapılması,
r)  Yeni su bağlatacak abonelerin ilgili evraklarının tamamlanması ile abone işlemlerinin yapılması,
s) Vatandaşların istek ve şikayetleri ile ilgili dilekçelerini değerlendirerek sonucunu ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına iletilmesi,
ş) Yıl içerisinde yürütülecek çalışmaların yatırım plan ve programlarının hazırlanması ve takip edilerek sonuçlandırılmasının sağlanması,
t)  SCADA sisteminin takip ve kontrol edilerek, depoların ve bakiye klor ünitelerinin kontrollerinin sağlanması   ,
u) Atıksu arıtma tesisi ile protokol imzalamış sanayi kuruluşlarına vidanjör hizmeti verilmesinin sağlanması,

 

MÜDÜRLÜĞÜN YETKİSİ
MADDE  8- Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanunu doğrultusunda ve Belediye Başkanınca Müdürlüğe verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.

MÜDÜRLÜĞÜN SORUMLULUĞU
MADDE  9- Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanının ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.

MÜDÜRÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
  MADDE - 10
a) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde yürütülmesinin sağlanması,
b) Alt birim yetkilileri arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan alt birim yetkililerinin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemlerin alınması,
c)Personelin her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek; müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurulması,
ç) Müdürlük birimlerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasının sağlanması ve çalışmalarının izlenerek denetlenmesi,
d) Çalışma verimini arttırma amacıyla, kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla ilgili yayınların satın alınması ile abone olunarak bunlardan personellerin yararlanmasının sağlanması,
e)  İller bankası ile irtibatta olup gelişmeleri takip eder,
f) Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemenin temin edilmesi,
g) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlenmesi ve çalışmaların değerlendirilmesi,
ğ) Müdürlüğe ait bütün birimlerin çalışmalarının izlenmesi, denetlenmesi ve gerekli direktiflerin verilmesi,
h) Müdüriyetin kuruluşuna ve yaptığı görevler için ileriye dönük hedefler gösterilmesi,
i) Belediyenin stratejik plan ve performans programı ile ilgili hedeflerin gerçekleştirilmesi,
j) Yıl boyunca kullanılacak malzemelerin belirlenerek temin için başkanlık olurunun alınması,
k) Müdürlüğün kullanacağı araç ve gereçlerin sürekli çalışır halde tutulması ve organize edilmesi,
l) Müdür, görev ve çalışmaları yönünden Belediye Başkanlığına karşı sorumludur. Başkanlık Makamınca mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.

 

SU ARIZA ve BAKIM BİRİMİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
  MADDE - 11
a) Şehrin su ihtiyacını karşılamak için her türlü önlemin alınması,
b) Şehirdeki içme suyu hatlarının kontrolünün yapılması,
c) Şehre gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesinin sürekli kontrol altında tutulması,
ç) Şehirde oluşan su arızalarına zamanında müdahale edilmesi ve su israfının önlenmesi,
d) Şehirdeki ana isale hatlarının bakımını yapmak,
e) Su kuyularının ve su depolarının bakımlarının yapılması,
f) Yeni su hatlarının döşenmesi ve kaçak su bağlantılarının engellenmesi,
g) Suyun içme suyu arıtma tesisinde arıtılarak dezenfekte edilmesi, yıl boyunca gerekli analizlerin ve testlerin yapılması, şehrin en uç noktalarındaki klor seviyesinin kontrol altında tutulması,
ğ) Şebeke, hatlar ve depolarla ilgili projelerine ait uygulama projelerin hazırlanması veya hazırlatılması çalışmalarının sağlanması,
h) Görevlendirme sonucu ihale edilen işlerin kontrol teşkilatında bulunması.

KANALİZASYON ARIZA VE BAKIM BİRİMİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
  MADDE - 12
a) Şehirdeki kanalizasyon arızalarına müdahale edilmesi,
b) Kanalizasyon ve yağmursuyu hatlarının tamamına hakim olup ihtiyaç duyulan yerlerin planlamalarının yapılması,
c) Kanalizasyon bacalarının sürekli temizlenmesi ve kontrol edilmesi,
ç) Yağmursuyu ızgaralarının rutin aralıklarda temizlenmesi ile yağmursuyu hatlarının bakımının ve temizliğinin yapılması,
d) Kaçak kanalizasyon bağlantılarını takip edilmesi ve engellenmesi,
e) Kanalizasyon hatlarının standartlara uygun malzemelerle yapılması,
f) Su arıza ekibiyle uyumlu ve koordineli bir şekilde çalışma yapması,
g) Kullanılan malzemenin bina ve nüfus yoğunluğuna uygun kullanılması,
ğ) Yeni yerleşim birimlerinin atık su şebekelerinin yapılması,
h) Arızalı olan atık su şebekelerinin tamiri, yenilenmesi, bakımının yapılması,
ı) Görevlendirme sonucu ihale edilen işlerin kontrol teşkilatında bulunması,

BÜRO HİZMETLERİ BİRİMİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
   MADDE- 13
a) Gelen abonelerin iş izlemelerini kolaylaştırmak,
b) Abonelerin işlemlerine ilişkin kayıtları eksiksiz tutmak ve belgeleri korumak,               c)Yeni yapılacak abonelerin kaydedilmesini sağlamak ve isteyen aboneye belge vermek,
ç) Abone yaparken abone tahsisi, sözleşme, abone numarası verilmesi, depozito alınması ve abone ücretlerinin alınması, kullanıcı değişikliklerinde yeni abone sözleşmesinin yapılmasının sağlanması
ç)Yaptığı işlerle ilgili evrakları yasal sürede cevaplamak,
d) Müdürlüğe diğer birimlerden gelen, resmi kurum ve kuruluşlardan Müdürlüğümüz ilgi ve alakalı birim içerisindeki tüm yazıların cevaplarının hazırlanması,
d) Birim amiri ve Başkanlık tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesi,
e)  Müdürlüğün yıl boyunca yapacağı işlere ait faaliyet raporlarının ilgili ekiplerle görüşerek hazırlanması ve Yazı İşleri Müdürlüğü’ne gönderilmesi,

f)  İndirimli abone müracaatında bulunan vatandaşların evraklarının tamamlanmasını sağlamak ve birim amirinin imzasıyla başkan olurunu alarak encümene havale edip sonucunu bildirmek.
g) Düzenli olarak gelen giden evrakların kayıt, yazışma, dosyalama işlemlerinin yapılması ile ilgili evrakların ait olduğu Müdürlüğe imza karşılığı zimmetle verilmesi,
ğ) Müdürlüğün yapılan yıllık yatırım ve iş programına göre bütçe ve performans faaliyetinin stratejik plan doğrultusunda hazırlanarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesi,
h)  Sorunlu olan tahakkuklarda birim amirinin bilgisi ve gerekli evrak ve belgeleri ( sayaç fotoğrafı, tutanak, gerekli ise dilekçe) hazırlayarak gereken düzeltmenin yapılması,
ı) Müdürlüğe ait hizmet araçları ve iş makineleri için gerekli yedek parça malzemelerinin alınması, tamir ve bakımlarının yapılması, zorunlu trafik sigortası yapılması, şantiye işlerinde kullanılmak üzere gerekli olan her türlü mal ve malzeme alımları için gerekli iş ve işlemleri yapmak                   

 SU ENDEKS VE TEKNİK HİZMETLER BİRİMİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
  MADDE- 14
a) Su hattından evlerine su bağlatıp abone olan kişilerin hatlarını kontrol edip su abone plakalarının gerekli yerlere takılması,
b) Abonelerin sayaç üzerindeki tüketim miktarını tespit ederek tahakkuk ihbarnamesi düzenleyip aboneye tesliminin sağlanması,
c) Tahakkuk yapılan abonelerin tüketim miktarlarını belediye bilgi işlem sistemine aktarılması,
ç) Mali Hizmetler Müdürlüğü ile işbirliği yaparak borcunu ödemeyen abonelerin sularını kullanıma kapatılması ve borcunu ödeyen abonelerin sularının kullanıma açılması,
d) Zabıta Müdürlüğü ile işbirliği yaparak abonelerin kaçak su kullanıp kullanmadığının tespitini yapmak, kullananları tutanak ile tespit edip cezalandırılması için belediye encümenine havale edilmesi,
e) Hesap kapatma yapan abonelerin suyunu kullanıma kapatılması,
f)  Borçlu abonelere borç ihbarnamesi gönderilmesi,
g)  Su sayacı bozulan abonelerin sayaçlarını değiştirtip alınan sayaçların montajının yapılması ve sisteme işlenmesi, 


     SU TAHAKKUK VE ABONE BİRİMİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
   MADDE-15
a)  Su abonesi tahsis edilmesi,
b)  Su abonelik sözleşmelerinin yapılması,
c)  Su abone numarası verilmesi (mesken, ticarethane, şantiye vb.)
ç)  Su abonelik dosyası oluşturulması,
d)  Yeni su aboneliklerinin depozitosunun, bağlama, muayene ücretinin tahakkukunun yapılması,
e)  Su aboneliklerinin kullanıcılarının değişikliklerinde adına açma işleminin yapılması, yeniden su abone sözleşmesi yapılarak depozito ücretinin tahakkukunun yapılması,
f)  İki aylık su tahakkuklarının yapılması,
g)  Kanalizasyon hizmetleri ile ilgili kanal temizleme, fosseptik temizleme işlemlerinin ücret tahakkuklarının yapılması,
ğ)  Su kesme ve bağlama ücretlerinin tahakkuklarının yapılması,
h)  Mühür koparma ve kaçak su cezalarının tahakkukunun yapılması,
i)  Kullanılmayan aboneliklerin geçici olarak kapatılması,
j)  Resmi kurum ve kuruluşların aylık su tahakkuklarının her ayın ilk haftası ilgili kurum ve kuruluşa resmi yazıyla bildirilmesi,  

 ŞEFİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
   MADDE-16
a)  Müdürlüğün planlama ve programı ile ilgili faaliyetlerinin yürütülmesi,
b)  Kendilerine bağlı personelin arasında disiplin ve işbirliğinin kurulması ile çalışmalarının denetlenmesi,
c)  Verimli çalışmanın sağlanması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü teknolojik gelişmenin takip edilmesi ve uygulanması, 
ç)  Başkanlığın amaçlarını ve stratejilerini yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklaması, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatın verilmesi ve uygulamaların kontrol edilmesi,
d)  Müdürlüğün görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanması ve günlük işlerin yapılmasında uygulanacak olan planların uygunluk ve yeterliliğinin devamlı olarak izlenmesi ile gerekiyorsa bütün bu iş ve işlemlerle ilgili olarak düzeltmeye yönelik tedbirlerin alınması,
e)  Haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgilerin zamanında ulaşmasını ve alt kademelere kurum, karar ve yönetmeliklerin hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlanması,
f)  Çalıştırdıkları personelin iş tariflerinin ve performans kriterlerinin hazırlanarak amirine teklif edilmesi,
g)  Çalıştırdıkları personelin iş bölümü esasları dahilinde sorumluluklarının belirlenmesi ve bu görevlerin benimsetilmesi,
ğ)  Emrindeki personele görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunun yapılması, personelin inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik edilmesi,
h)  Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırması,
ı)  Personelin moralinin en yüksek seviyede tutularak daha azimli çalışmaya ve başarılı olmaya teşvik edilmesi,
i)  Şantiyelere teslim edilmiş demirbaş eşyanın muhafaza edilmesi, ilgilisine verilmesi ve bakımının sağlanması,

İÇMESUYU PAKET ARITMA TESİSİ PERSONELLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
   MADDE-17

a) İçme suyu paket arıtma tesisinde yirmi dört saat esaslı nöbet tutulmasının sağlanması,
b) Depo seviyelerinin kontrolünün sağlanması,
c) İçme suyu dezenfeksiyonun yapılabilmesi için gerekli kimyasal malzemelerin hazırlanmasının sağlanması,
ç) SCADA sistemi kontrol edilerek Ordulu Karadere hattından gelen suyun bulanıklığının kontrol edilmesinin sağlanması,
d) İçme suyundaki klor oranlarının analiz edilerek şebekedeki suyun 0,3-05 ppm oranında klorlanmasının sağlanması.

DİĞER PERSONELİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
  MADDE-18
a) Başkanlığın amaçlarını ve genel stratejilerini, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarının ilgilendiren boyutuyla öğrenilmesi ve buna uygun tutum, davranış sergilenmesi,
b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemlerin yapılması,
c) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirmesi, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılması,
ç) Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirilmesi, genel ahlaka ve adaba uygun hareket edilmesi,
d) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulması, gerekli belgelerin düzenlenmesi ve takip edilmesi, önemli olan evrakın usulüne uygun muhafaza edilmesi,
e) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgilerin tanzim edilmesi. Gerektiğinde bu bilgilerin amirlerine ve ilgililere sunulması,
f) Vatandaşlardan gelen başvurularda onların yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi,
g) Ayniyat kayıtlarının ve demirbaş zimmetlerinin titizlikle tutulması,
h) Birime gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol edilmesi, imza karşılığı alınması, gelen evrak defterine kaydedilmesi,
ı) Birimden çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kuralları yönergesi esaslarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, giden evrak defterine kaydederek, ilgili yere gönderilmesi,


   DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV VE HİZMETLERİN İCRASI

GÖREVİN ALINMASI
  MADDE- 19- Büro elemanları dışında kalan Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.

GÖREVİN PLANLANMASI
MADDE- 20- Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.

GÖREVİN YÜRÜTÜLMESİ
  MADDE- 21- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.


   BEŞİNCİ BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON

MÜDÜRLÜK BİRİMLERİ ARASINDA İŞBİRLİĞİ
  MADDE- 22-
1.  Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
2.  Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.
3.  Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.
4.  Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir ve teslimini yapmaları zorunludur. Devir ve teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5.  Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.


DİĞER KURUM VE KURULUŞLARLA KOORDİNASYON
  MADDE- 23
1.  Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
2 . Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve Kuruluşları  ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmaları ilgili memur, şef, müdürün parafı ve, Belediye Başkanının imzası ile yürütülür.


   ALTINCI BÖLÜM
EVRAKLARLA İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME

GELEN GİDEN EVRAKLA İLGİLİ YAPILACAK İŞLEM
  MADDE- 24

a) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve eksiksiz yapmakla yükümlüdür.
b) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

ARŞİVLEME VE DOSYALAMA
  MADDE- 25
1.  Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
2.  İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
3.  Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.


  YEDİNCİ BÖLÜM
DENETİM

DENETİM-PERSONEL VE DİSİPLİN HÜKÜMLERİ
  MADDE- 26
1.  Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
2.  Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürü 1’inci Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.

   SEKİZİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ VE SON HÜKÜMLER

YÖNETMELİKTE HÜKÜM BULUNMAYAN HALLER
  MADDE-27- İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde;

a)  13/07/2005 tarihinde 25874 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5393 Sayılı Belediye Kanunu hükümleri,
b)Ayrıca bu maddenin a fıkrasında yer alan kanunda bulunmayan hallerde ise yürürlükteki ilgili diğer mevzuat hükümlerine uyulur.

YÜRÜRLÜK
  MADDE- 28- Bu yönetmelik; Gümüşova Belediye Meclisinin onayından sonra Belediye internet sayfasında yayımı ile yürürlüğe girer.

YÜRÜTME
  MADDE- 29- Bu yönetmelik hükümlerini Gümüşova Belediye Başkanı yürütür.